March 22, 2009

Slumdog Millionaire


Sonunda firsatini bulup 10 Oscar odullu Slumdog Millionaire filmini izledim. Moda hakkında bir blog yazdıgım icin aslinda biraz kararsiz kaldim bunu sizle paylasıp paylasmamak adına.. Yani bir cogunuzun da duymus ya da gormus oldugu gibi, film adı uzerinde Hindistan varoslarinda geciyor.. Bu yuzden filmdeki kıyafetler hakkında yazıcak hicbir sey de cıkmıyor bizlere. Acıkcasi, orda sefalet icinde yasayan, ayagında giyecek ayakkabısı olmayan insanlari gorunce cok da fazla modayı dusunemiyor insan.. Almak istedigi yeni cantalar, ayakkabılar yerine, onu soguktan koruyacak bir montu oldugu icin bile sukretmesi gerektigini hatırlatıyor film insana.. Yani en azından bende boyle etkiler bırakti.
Filmin konusu kısaca soyle: Jamal Malik 18 yasında, varoslarda buyumus, hic bir egitim almamis bir genc.. Gunun birinde "Kim Milyoner Olmak İster?" adlı yarısmaya katılıyor. 20 milyon rupilik son soruya geldiginde hile yaptigi icin tutuklanıyor ve filmin asil hikayesi de boyle basliyor.
Sahsen biri bana izlemedigim bir filmin tum detaylarini anlattiginda cok gıcık olurum, o yuzden daha fazla anlatmıcam.. Ben film izlemek dısında sinemadan pek anlamam, ama bir izleyici gozuyle sunu soyleyebilirim ki, bu film aldigi Oscarlari sonuna kadar haketmis. Son dakikaya kadar dusmeyen ve insanı merak icinde birakan bir temposu var, 2 saatin nasil gectigini anlamıyorsunuz bile.. Hele bir de Hint muziklerinden hoslanıyorsaniz bu film tam size gore diyebilirim..
Haa, bir de son not olarak ozellikle kucuk oyuncularin safliklari, bozulmamisliklari ve de yuzlerindeki huzun beni derinden etkiledi.. Onlar oynamamıslar, resmen yasamıslar..
Hepinize mutlu pazarlar:))

not: Bu arada film imdb de 10 uzerinden 8.6 almıs, bilgilerinize sunulur..

LizzY

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails