July 12, 2009

One Apology, One Recipe, One Me=)

Biliyorum, son zamanlarda post konusunda cok ama cok geride kaldim.. Hani arada bazi zamanlar olur ya, insanin cani hic birsey yapmak istemez, aynen ben de o donemden geciyordum.. Sonra, yani az once farkettim ki, 1 degil 3 degil, tam 13 gundur yeni post hazirlamamisim.. Dedim "Lizzy artik kendine gel..!!!".. Sonuc mu? İste yine burda karsinizdayim, ve bir kez daha icten ozurlerimi kabul etmenizi rica ediyorum..:S

Eveett, bugun sizlerle ilk pasta yapma deneyimimi paylasmak istiyorum=) Acemi sansi buna derler, bir guzel oldu ki sormayın.. Zorla bir dilim ikram ettigim akrabalarim, ikincileri yemek icin sıraya bile girdiler=) Ve iste karsinizda Lizzy'nin Tramisu'su:


Bu enfes tadin tarifini de vermeden gecmek olmaz.. O yuzden isterseniz once İÇİNDEKİLERle baslayalim:

Pandispanya icin:
4 yumurta
4 kahve fincani seker
4 kahve fincani un
1 kahve fincani süt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 tatli kasigi kakao

Krema icin:
500 ml süt
3 çorba kasigi toz seker
1 yumurta
3 corba kasigi un
1 kutu labne peyniri

Islatmak icin:
1 su bardagi nescafeli sut

Yapılısı: Once pandispanya icin yumurtalarimizi ve sekerimizi iyice kopuk kopuk oluna kadar cırpıyoruz. Sonra icine geri kalan malzemelerimizi ekliyor ve soyle bir karistiriyoruz.. Hazirladigimiz karisimi yaglanmis 30 cmlik pasta kalıbına dokuyoruz ve onceden ısıtılmıs 175 derece fırında pisiriyoruz=)
İste kızlar bu kadar basit.. Ama onemli bir uyari..!! Eger pandispanya tam olarak pismeden fırının kapagi acilirsa kekin butun puflugu bir anda gidiveriyor-mus..!! Annem oyle dedi, o yuzden cok dikkat ettim..:P Evet sıra geldi kremamizin yapımına:
Sutumuze once sekeri ve iyice cırpılmıs yumurtayi ilave ediyoruz ve ısıtmaya basliyoruz. Sut ısınmaya baslayınca 3 corba kasigi unu da ekleyip, koyulasana kadar surekli karistiriyoruz. Atesten alıp uzerine bir paket labne peynirini de ekliyoruz, soyle bir karistiriyoruz. Vee, taaa taaammm, kremamiz da hazir=)
Daha onceden nescafeli sutle islattigimiz pandispanyamizin ustune kremamizi -- sıcakken -- bolca yayıyoruz. Sonra aynı islemi ust kati icin de uyguluyoruz. Son olarak, ustune kakao eledigimiz pastamizi biraz dolapta bekletiyoruz.. Sonra afiyetle yiyor, kalorileri depoluyoruz=))))))
Bana fazlasiyla afiyet oldu kızlar, umarim siz de dener, begenirsiniz..!!!

Ama postum burda sona ermiyor, bir dk hicbir yere ayrilmayın=) Gectigimiz gunlerin acisini acilen cıkartmam lazım..:P

Cok cok eski arkadasim Ali, beni ziyarete geldi bugun. Deli sıcaga ragmen, sahilde yuruduk biraz.. Eski savas gemisi Alemdar'in ustunde de yukarda gordugunuz pozu vermeden edemedim=)
Eger pillerim pat diye bitmemis olsaydi, beraber bir foto cektirme sansimiz olurdu ama malesef kısmet degilmis resmen..:S

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails